کم گوی
درگفتن بسیار ثمــــــــــر نیست
پـــــــرگفتن ازاوصاف بشر نیست
کم گــــوی و زیاده را حـــــذر باش
کــــزکم سخنی لطیف تــرنیست
درمجلس عـــــــاقـــلان نشستی
ساکت که درآن رنج وشرر نیست
بنشین و فقط به گـــــــوش بشنو
درگــــــــوش بدادنت ضرر نیست
با صوت بلند، گفت وگفتــــــار
صد زهـر ودرآن کمی شکرنیست
آهسته وکم گــــــــوی و شکرباش
درگفتن نرم وگــــــــرم شر نیست
شر از سخن بلند بـــارد
پرگـــــــوی از او حقیرتر نیست
صدگـــونه سخن اگـر برانند
بر دفتر همّتی ظفـــر نیست
12/9/1396
ما را در سایت اشعار و دلنوشته های یک معلم دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 208